۱۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس با هدف ارتقای اشتغال در اردبیل

احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس با هدف ارتقای اشتغال در اردبیل

اردبیل - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در کنار شهرک های گلخانه ای احداث گلخانه های کوچک مقیاس با هدف افزایش اشتغال و تولید مدنظر است.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تقی زاده صبح جمعه در نشست شورای معاونین جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: احداث گلخانه ها در مساحت های کوچک مورد حمایت و توجه جدی سازمان جهاد کشاورزی است تا شاهد افزایش میزان اشتغال و تولید در شهرستان ها شویم.

وی توسعه شهرک های کشاورزی به ویژه مجتمع گلخانه ای را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: این گلخانه ها نقش مهمی در افزایش راندمان تولید و اشتغال پایدار و مهمتر از آن مدیریت مصرف آب دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه قیمت تمام شده واگذاری و ساخت گلخانه ها بالاست، افزود: برای حمایت از سرمایه گذار باید یک بازنگری جدی در این خصوص انجام شود تا جذابیتی برای سرمایه گذار داشته باشد.

تقی زاده گفت: اگر قیمت تمام شده هزینه ها به نصف کاهش یابد بسیاری از مشکلات حل شده و توسعه گلخانه ها نیز تسریع می شود.

وی ادامه داد: در کنار شهرک های گلخانه ای توسعه گلخانه های کوچک مقیاس نیز مورد حمایت و توجه جدی است تا شاهد افزایش میزان اشتغال و تولید باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به آموزش کارگران، کارفرمایان و ناظران فنی در به روز کردن اطلاعات و تجهیزات از فرآیند تولید تا صادرات را یادآور شد و یان کرد: در برخی موارد این فرآیند به صورت ابتدایی انجام می شود سبب ایجاد مشکل در بازار محصولات تولید شده می شود.

تقی زاده اظهار کرد: پروژه های در حال اجرا در مجتمع های گلخانه ای و دامپروری توسط بخش خصوصی آماده واگذاری است که با تکمیل زیرساخت ها بهره برداری از این مجتمع ها تسریع می شود.

وی توسعه و شناسایی مجتمع های کشاورزی جدید در استان در اراضی ملی و دولتی را یادآور شد و گفت: اعتبارات تخصیصی از محل سفر ریاست جمهوری به مجتمع های کشاورزی استان اردبیل، تامین گاز مصرفی و تسهیلات بانکی به سرمایه گذاران در دست پیگیری است.

کد خبر 5650464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha